domingo, 30 de diciembre de 2012

BARCELONA: EL SECTOR DEL TAXI, DIVIDIT PER LES NOVES TARIFES

Els turistes es beneficien de l'eliminació del suplement per maletes.

El sector del taxi a Barcelona ja aplica les noves tarifes per al 2013 que suposen menys suplements i un preu per quilòmetre més elevat. El 15 de desembre van entrar en vigor els nous preus per a l'Àrea Metropolitana i, amb elles, les carreres són per cada quilòmetre un 3,3% més cares-el 2% més per l'increment de l'IVA del 8 al 10%, i el 1,3% per compensar despeses d'explotació com el del carburant-. El servei és una mica més car per als usuaris però del tot insuficient per a bona part dels taxistes que veuen com la gasolina es dispara mes a mes.

El Consell Metropolità de l'Administració Metropolitana de Barcelona (AMB) va aprovar el 6 de novembre les noves tarifes, tot i que els taxistes tenen fins a finals d'any per adaptar els seus taxímetres als canvis. Ja només el preu per quilòmetre ha passat en un any dels 0,93 als 0,98 actuals els laborals entre les 08.00 i les 20.00 hores. Per la seva banda, la tarifa nocturna entre setmana de 20.00 a 08.00 hores, els dissabtes de 08.00 a 20.00 hores i els festius de 06.00 a 20.00 hores ha pujat del 1,18 euros al 1,24 euros.

I s'ha creat una nova tarifa específica per als dissabtes i festius de 20.00 a 06.00 hores, amb un cost per quilòmetre de 1,44 euros. L'Institut Metropolità del Taxi defensa l'increment "ponderat", el qual, segons fonts del sector hauria d'haver estat del 10%.

Menys suplements

Els canvis no només inclouen increments. També s'ha aprovat l'eliminació de suplements que beneficia principalment a l'empresari que viatge i als turistes. En concret, s'ha suprimit l'euro per maleta o paquet (de mida igual o superior als 55x35x35 centímetres).

A més, els dos euros que començaven a cobrar de manera automàtica els dijous, divendres i dissabte a les 00.00 hores fins les 06.00 tampoc s'embutxacaran. Fonts del sindicat majoritari del sector a Barcelona, ​​l'Associació de Taxistes de Catalunya (Stac), han explicat a Economia Digital que aquesta era una "històrica reivindicació". Es va aprovar en un moment de bonança econòmica per incentivar la sortida de taxis, però ara ha perdut tot el seu sentit. El mateix sindicat afirma que els taxistes han comprès que no es podia pujar més els preus donada la situació econòmica.

Això sí, la tarifa per entrar o sortir de l'aeroport del Prat o del moll adossat del Port (el dels creuers) costa 4,20 euros davant els 3,10 i 2,10 respectivament, que costava el 2012. El preu de sortida del recinte Fira de Barcelona a l'Hospitalet es manté en 2,10, euros, així com de la sortida de l'estació de Sants a la qual se li suma la de França i la del Nord, dues estacions per les que no es cobrava abans esmentat suplement. Aquest punt és un dels crítics per al sector majoritari, que reclama estendre el suplement a totes les estacions dels 30 municipis de l'Àrea Metropolitana, però que no s'ha aprovat.

Encreuament de crítiques

Aquesta última ha estat la principal crítica per la qual cap organització d'autònoms ha signat el canvi de preus. El segon sindicat amb major representativitat, la Confederació d'Autònoms de Catalunya, CTAC-UGT, no accepta els nous preus. Segons ha explicat a aquest diari el seu secretari general, Salvador Duarte, les tarifes són inviables i insuficients per suplir l'increment del preu del gasoil. Demanaven un increment superior. "S'ha anat enrere", ha asseverat Duarte, que ha afegit que no és un increment raonable.

Per la seva part, fonts del Sindicat de Taxis Autònoms de Barcelona (Stab), també han asegurat que la pujada del preu per quilòmetre és mínima per suplir el cost del gasoil encara entenen que donada la situació no es podia demanar molt més. A més, han assenyalat que el 2011 no hi va haver pujada, i que el 2012 va ser d'aproximadament un 2%. Per tot, aproven l'increment del 3,3%, i asseguren que els taxistes no volien cobrar els pluses que s'han eliminat. A més, i segons els seus càlculs, al final de la jornada el taxista cobrarà uns 154 euros, quatre més que el 2012.

 Font: Economiadigital

SALUT I BON VIATGE.


sábado, 29 de diciembre de 2012

LA SENYAL DE LA NOVA PARADA DE TAXI DEL CARRER ARIBAU AMB TRAVESSERA ESTA MAL COL.LOCADA

 Els taxistes no veuen el senyal de parada i agafen passatge davant dels taxistes que estan esperant a la parada, donant lloc a baralles i enfrontaments entre taxistes i usuaris.

La nova parada que recentment s'ha posat al carrer Aribau amb Travesserra de Gràcia, està sent motiu de polèmica entre els taxistes i usuaris. Al carrer Aribau entre Diagonal i Travesserra de Gràcia és una coneguda zona de festa i discoteques a la nit, en aquest carrer sorgeixen moltes carreres per als taxistes. Fa poc es va col · locar un senyal de parada de taxi a Aribau amb Travessera just davant d'una coneguda discoteca, una zona conflictiva on es barreja l'alcohol i la joventut.
 Aquesta nova parada de taxi només funciona com a parada de taxi a la nit, la placa que senyalitza la parada de taxi está doblegada cap a l'interior de la vorera del carrer, de manera que des de la calçada circulant amb un vehicle no es veu el senyal, els taxistes que pugen circulant no s'adonen que hi ha una parada de taxi i agafen passatge davant dels taxis que fan cua al costat de la parada, així comencen els problemes, les confusions i els enfrontaments entre taxistes i usuaris.
 A part de no veure la senyal de parada de taxi, l'han col · locat al costat d'una sortida de pàrquing amb la qual cosa els taxis que fan cua tapen la sortida de pàrquing, quan algun vehicle surt del pàrquing es troba amb la sortida tapada per un taxi, donant lloc a més desordre i confiltividad en la circulació de vehicles d'aquest carrer.

SALUT I BON VIATGE.

miércoles, 26 de diciembre de 2012

SETGE AL TAXI IL.LEGAL

Un dispositiu policial confirma la presència d'empreses pirata de transport al Port Olímpic.
Els xofers irregulars ofereixen la cursa gratis a prostíbuls a canvi de comissions de 100 euros
.

BARCELONA. EL PERIÓDICO. CARLOS MÁRQUEZ DANIEL. - Barcelona ha estat un imant per al turisme de borratxera i comiats de solter. Fins a cert punt segueix sent-ho, a més d'uns preus, sobretot els de la restauració, que estan per sota de la mitjana europea. Amb els anys, la florida d'hotels de quatre i cinc estrelles ha atret a un estranger de cartera més generosa. Posem per cas el ciutadà rus, algú que no estalviarà en despeses i que vol que les coses se li serveixin en safata. Aquí entra la matèria d'avui, de com hi ha empreses i particulars que s'estan dedicant a oferir el servei de taxi sense llicència. Succeeix sobretot a la zona del Port Olímpic, a la sortida del casino o davant dels restaurants. ¿Destinació? Locals nocturns i prostíbuls, on el conductor rep una suculenta comissió després d'una carrera que fins i tot ofereix gratis al client perquè li surt a compte.
La notícia no és de fet cap novetat. El que sí que està d'actualitat és que la Guàrdia Urbana s'impliqui en l'assumpte per tallar una hemorràgia que començava a descontrolar. Al marge de ser una pràctica il · legal, ja s'han produït diverses baralles a la zona entre xofers amb llicència i conductors furtius que calia aturar. El gerent de l'Institut Metropolità del Taxi (IMT), Eduard Ràmia, va demanar al primer tinent d'alcalde, Joaquim Forn, que la policia local s'impliqués en l'assumpte. És evident que un funcionari imposa molt menys que un agent amb placa i pistola. I no només això, no és el mateix una advertència administrativa que una multa i la possibilitat de cessar una activitat econòmica fora de la llei.

Més enllà de la baralla

L'últim dispositiu de control es va realitzar fa dos caps de setmana. Després assegurar-se que allò no era una rebequeria del sector-van ser els propis taxistes que van denunciar la situació-, inspectors de l'IMT i patrulles de la Urbana van organitzar una vigilància doble: en diversos punts de la ciutat per fiscalitzar l'acció del propi gremi, i en l'entorn del Port Olímpic, on l'ull es va centrar en aquests xofers pirata. El primer dispositiu finalitzar amb 40 vehicles inspeccionats, en què es van detectar cinc infraccions. Dos d'ells van ser traslladats al dipòsit en no tenir llicència en regla.
El control sota les torres de Marina va ser una mica més mogut, com era d'esperar. La policia va caçar a tres particulars que usaven el seu propi vehicle per traslladar a turistes a diversos locals de la ciutat. Dos d'ells eren de nacionalitat búlgara i usaven el seu propi cotxe amb matrícula del país d'origen del propietari. L'ajuntament prefereix no mullar pel que fa a la destinació. Sí que ho fan els taxistes, que sense embuts admeten que aquests turistes busquen que els porti a algun prostíbul. La Urbana també va sancionar a tres conductors d'una empresa que no tenien l'autorització de transport públic i va imposar set denúncies a diversos taxis per cometre diverses irregularitats, com no encendre el taxímetre i cobrar una quantitat fixa al marge de les tarifes en curs.

Carrera i comissió

Amb els resultats a la mà, la Urbana i l'institut gestor han pogut constatar l'existència «d'una empresa que busca clients a la zona del front marítim per traslladar als seus furgonetes a locals nocturns que després els pagaran una comissió». Luis Berbel, president del Sindicat del Taxi de Catalunya (Stac), ja va advertir al març sobre l'activitat d'una companyia que, sota el nom de Alemán Eventos, es dedicava a captar turistes «per portar-los a locals de contactes». Així ho va fer saber a la Generalitat, que poques setmanes després, a través d'una carta signada pel subdirector general d'Ordenació néixer i Inspecció, Josep M. Fortuny i Olivé, avançava que s'estaven portant a terme «les actuacions necessàries per a la comprovació dels fets denunciats
Berbel assenyala que les propines per aquests serveis poden superar en alguns casos els 100 euros per client quan es tracta d'un prostíbul d'alta volada. Tal era la tensió al costat del Casino de Barcelona, ​​que els tramposos s'acostaven a les parades legals de taxis per seduir els estrangers just en el moment en què es disposaven a iniciar una carrera. El president de l'Stac admet que és habitual que els taxistes rebin un aguinaldo d'un local quan els aconsegueixen un client, cosa que no és il · legal si s'ha fet un ús legítim del taxímetre i no s'ha fet res en contra de la voluntat del viatger . I per tallar l'arrel del problema, reclama que es pugui requisar el vehicle quan es demostra que es tracta d'un taxi pirata, una cosa que, apunta, ja es fa a les Balears des del mes de juny.
Ràmia valora el suport de la Guàrdia Urbana en aquesta batalla i espera que, tot i les estretors econòmiques, es mantinguin «controls regulars».

Els torns inicien el seu camí el 2 de gener amb dubtes sobre el seu èxit

Després votar-lo en referèndum, el sector del taxi s'aplicarà a partir del 2 de gener un sistema de torns encaminat a reduir la flota i re-partir així millor la demanda, que ha caigut prop d'un 25% en els últims anys. L'objectiu és treure del carrer uns 2.000 taxis-hi 10.500 llicències actives-i evitar així aquesta escena d'una filera de taxis circulant en processó amb el verd encès. Grosso modo, els xofers han pogut triar treballar en torns de matí o tarda, un sistema que genera dubtes ja trenca amb la històrica llibertat del gremi. Cada vehicle portarà un adhesiu en què es distingirà seu torn.

SALUT I BON VIATGE.

miércoles, 19 de diciembre de 2012

CARTA DE UN COMPAÑERO TAXISTA ASALARIADO

A LOS TAXISTAS (CARTA DE UN COMPAÑERO ASALARIADO)

A TODOS LOS TAXISTAS

Hola, soy un compañero vuestro, ASALARIADO, pero creo que lo que voy a decir os interesa a todos, autónomos y asalariados.
... El Convenio Colectivo de trabajo de empresas de taxis y alquiler de vehículos con conductor de la provincia de Barcelona finaliza el 31/12/2011.
Quien de CCOO y UGT pueden firmar un convenio tan leonino como el presente para los trabajadores del taxi, renunciando a unos derechos tan fundamentales como expondré más adelante.

HORARIO LABORAL DE LOS ASALARIADOS
Artículo 25 del Convenio “La jornada laboral máxima legal es de 40 horas semanales de trabajo efectivo.
”.Actualmente los trabajadores asalariados del taxi realizamos un horario de 12 horas diarias (lo tomas o lo dejas), lo que representa 60 horas semanales, que pasa que las 20 horas restantes nos dedicamos al libre albedrío?? No, lo que pasa es que, ante la actual situación de crisis, difícilmente llegaríamos a la recaudación mínima exigida en el Convenio, falta muy grave y a la calle.

Según el artículo 35.2 del Estatuto de los trabajadores “El número de horas extraordinarias no podrá ser superior a ochenta al año”. Nosotros hacemos más de 800.
Veremos qué es lo que hará ante esta situación la Inspección de Trabajo.

ANTE ESTA SITUACIÓN LABORAL Y LA DEL SECTOR, creo que es necesaria la regulación horaria en el sector, tal como se está haciendo en otras ciudades españolas (Valencia, Madrid, etc.), esto haría:
1º Que los asalariados tuviéramos un horario digno (de ocho a nueve horas diarias).
2º Que hubieran menos coches en la calle así, posiblemente, con menos horas de trabajo, recaudaríamos lo mismo o más, y esto también va para los autónomos.

COTIZACIONES A LA SEGURIDAD SOCIAL
Muchas empresas cotizan a la Seguridad Social por el mínimo que establece el Convenio Colectivo, independientemente de lo que recaude el conductor.
A muchos quizás esto os va bien porque al final de mes tenéis más dinero en el bolsillo, pero que pasa cuando os quedáis en paro, caéis enfermos o tenéis un accidente o cuando os jubiláis.
La empresa debería cotizar por lo que realmente ganáis, por suerte la mía así lo hace.
Hay muchos más puntos a tratar, como el del IVA, pero he considerado que estos dos eran los más importantes a tratar en este momento, especialmente el del HORARIO. Ya lo haré mas adelante.
POR LA NEGOCIACIÓN DE UN CONVENIO JUSTO.
POR LA REGULACIÓN HORARIA EN EL TAXI.

SALUT Y BUEN VIAJE.

jueves, 13 de diciembre de 2012

ELS TAXISTES DE SABADELL I TERRASSA BUSQUEN ALTERNATIVES PER SOBREVIURE

A Terrassa els comptes tampoc surten tot i disposar de 50 vehicles menys.

BARCELONA | LA VANGUARDIA. - "Sobren almenys 50 taxis, el negoci s'ha reduït a la meitat des de l'inici de la crisi". Així de clar i contundent es mostra el president de Ràdio Taxi Sabadell, Josep Casafont. El problema està detectat des de fa temps però, segons el directiu, es troba encallat per un excés de llicències. Mentre a Sabadell hi ha una flota de 143 taxis, a Terrassa-de dimensions molt similars-només circulen 94.

Per aquest motiu s'estan duent a terme una sèrie de reunions amb l'ajuntament des de fa 3 anys. L'ideal per a la companyia seria que el consistori "retirés llicències pagant a preu de mercat". Hi ha taxistes que busquen una altra sortida laboral o que es jubilen però també hi ha llista d'espera per assumir el seu relleu. Tanmateix, trencar aquesta cadena, tal com voldria l'empresa, suposaria una despesa per a les arques públiques difícilment assumible en la situació actual.
Per tant toca estudiar altres opcions. Una d'elles seria aconseguir ampliar la prestació del servei en altres municipis, però també resulta complicat ja que cap es troba en un bon moment. També s'estudia regular els horaris, així com integrar-se al Àrea Metropolitana de Barcelona. "Hi ha disparitat d'opinions, estem buscant la millor solució però la situació està bloquejada'' assegura Casafont.

Sigui com sigui, la realitat actual a Sabadell és que s'ha reduït a la meitat el volum de treball i, tenint en compte que "sempre han sobrat taxis", el sector està "patint la crisi com el que més".

A Terrassa situació similar amb matisos
Per la seva banda, a Terrassa tampoc estan per llançar coets. En aquest cas, no sempre han sobrat cotxes però "abans hi havia un volum de treball normal i ara s'ha reduït a la meitat". Per tant, tot i tenir 50 vehicles menys, el president de Tele Taxi Terrassa, Francesc Palmero, assegura que "sobra un 30%" de la flota.
A diferència del col · lectiu veí, aquí "no hi ha compradors de llicència, i els que volen deixar-ho han d'esperar", explica Palmero. Tot i així s'han pres una sèrie de mesures que han permès donar oxigen al negoci. D'una banda s'ha establert una central única conjuntament amb els taxis de Sant Cugat, de manera que s'han reduït costos. En paral · lel s'han posat en marxa estratègies de promoció de l'empresa que han permès fidelitzar clients i obrir alguna escletxa de mercat.

SALUT I BON VIATGE.

miércoles, 12 de diciembre de 2012

BARCELONA COMENÇA LES OBRES PER RECUPERAR LA PLAÇA DELS PAÏSOS CATALANS

Habilitarà un aparcament de cotxes i 400 motos al costat de l’estació de busos.
Es proposa traslladar part de la parada de taxis  a la plaça dels Països Catalans-

BARCELONA. EUROPA PRESS. – L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat les obres de millora del paviment de la plaça dels Països Catalans, la neteja i arranjament de la seva pèrgola i la reparació de l’enllumenat, segons ha informat el consistori en un comunicat aquest divendres.

En una segona fase es preveu canviar tot el paviment amb un de més gruixut, recuperar la font de ruixadors i l’adossada al mur així com tot el mobiliari urbà original que tenia quan va ser inaugurada en 1983.
També ha recuperat un solar entre els carrers de Guitard, Puiggarí, Comtes de Bell·lloc i Viriat, al costat de l’estació d’autobusos, ocupat fins ara per l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) com a magatzem de les obres de l’AVE. Aquesta actuació convertirà el solar en un nou aparcament per a cotxes que desplaci part de l’actual d’àrea verda i blau i permeti crear unes 400 places d’estacionament per a motos.
Es preveu omplir amb formigó la part per a cotxes abans de final d’any i la resta en una segona fase, i la suma de les dues actuacions costarà 225.000 euros.
Una tercera intervenció, encara en fase d’estudi i a fer en el primer semestre de l’any que ve, reobriria la connexió del lateral mar de l’avinguda Josep Tarradellas amb la plaça i el carrer Tarragona, actualment tallada per les obres de la capçalera nord de Sants.

PARADA DE TAXIS
Finalment, es proposa traslladar part de la parada de taxis –actualment a la plaça Joan Peiró– a la plaça dels Països Catalans, una demanda històrica dels taxistes.
Es farà mitjançant un recorregut de connexió de les dues places a través de part de la zona tancada per obres al costat del passeig de Sant Antoni, una intervenció finançada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
El 1984 la plaça dels Països Catalans va guanyar el premi de l’associació privada Foment de les Arts i el Disseny (FAD) com a model de plaça dura.

SALUT I BON VIATGE.

lunes, 10 de diciembre de 2012

JORNADAS DE DEBATE SOBRE LA IMPOSICIÓN DE LOS TURNOS DEL IMET

UNIDAD, ORGANIZACION, AUTOGESTION.

La INSUMISION es el RECHAZO a integrarse, por ACCION ó por omisión, en una determinada organización, ó a cumplir determinado requisito que le es exigido a un ciudadano. La INSUMISION es una forma de DESOBEDIENCIA civil, y sus motivos pueden ser diversos: filosóficos, políticos, pacifistas, antimilitaristas, religiosos ó éticos.

La DESOBEDIENCIA CIVIL se define como el acto de NO ACATAR UNA NORMA que se tiene la obligación de cumplir. La norma que debería de obedecerse es por lo general una norma jurídica, ó en todo caso cualquier norma que el grupo en el poder (IMT y sus esbirrios colaboracionistas como el STAC), considera investida de autoridad en el sentido de que su transgresión acarrea inevitablemente un castigo (en este caso el IMT nos amenaza con sanciones de 1.200 euros aproximadamente). La desobediencia puede ser activa ó pasiva. El termino "civil" hace referencia a los deberes generales que todo ciudadano debe reconocer, legitimando así el orden legal vigente( ¿ ? ). En otras palabras "civil" indica que el objetivo principal de la desobediencia es traer cambios en el orden social ó político que AFECTARAN LA LIBERTAD DE LOS CIUDADANOS.
La desobediencia civil puede definirse como "cualquier acto ó proceso de oposición pública a una ley ó una politica adoptada por un gobierno establecido ( en este caso IMT), cuando el autor tiene conciencia de que sus actos son ilegales ó de discutible legalidad ( en este caso se eligieron DEMOCRATICAMENTE los turnos de mañana y tarde respectivamente por pares e impares), y es llevada a cabo y mantenida para conseguir unos fines sociales y concretos". ( En este caso favorecer a las flotas y al doble turno para así intensificar el mayor número de taxis en la calle).
Para que un acto se clasifique como de desobediencia civil, se necesita que la ACCIÓN se haga públicamente, que sea "ilegal" ó que así lo clasifique el poder (IMT), y que al mismo tiempo quien cometa el supuesto delito esté CONSCIENTE de sus acciones y motivos. Por todo ello queremos decir que ha de ser una decisión personal y asumida por cada uno de los taxistas y en la medida de la UNIDAD que seamos capaces de forjar, obtendremos los resultados esperados. ES NECESARIO EL COMPROMISO UNANIME DE CADA UNO DE NOSOTROS Y DE A TRAVES DE LA UNIDAD ASUMIR LAS CONSECUENCIAS SIN NINGUN TIPO DE MIEDO A LAS REPRESALIS POR`PARTE DEL INSTITUTO METROPOLITANO DEL TAXI.

COMPAÑERO Y COMPAÑERA TAXISTA
a partir del día 11 de DICIEMBRE DE 2012, habra unas jornadas de debate sobre la INSUMISION A LOS TURNOS QUE EL INSTITUTO METROPOLITANO DEL TAXI NOS QUIERE IMPONER SALTANDOSE LA ELECCION DEMOCRATICA QUE EL COLECTIVO DECIDIO EN LAS URNAS.

¡¡¡¡¡¡¡¡ PARTICIPA !!!!!!!!! ¡¡¡¡¡¡¡ INSUMISION A LOS TURNOS IMPUESTOS POR EL IMTE BAJO EL DICTADO DE LOS FLOTEROS Y ARRENDATARIOS DE LICENCIAS !!!!!!!!!!

TERMINAL 1 del AEROPUERTO DEL PRAT.

SALUT Y BUEN VIAJE.

domingo, 9 de diciembre de 2012

ELS TORNS DE L´IMET, NO SÓN ELS TORNS QUE VAN TRIAR ELS TAXISTES A LA CONSULTA


 El IMET (Institut metropolità del taxi) vol posar en marxa un sistema de torns atraves d'adhesius en els taxis, aquest sistema de torns entraria en funcionament a partir del 2 de gener de 2013 ,per donar resposta a la difícil situació en què es troba el taxi de barcelona. Un sistema de torns que fa ja 11 mesos que estem esperant i que no són els torns originals que van triar els taxistes lliurement a la consulta del 22 de febrer. El sistema de torns original que van triar els taxistes de Barcelona va ser torns rotatius de matí (6 a 15 hores), tarda (13 a 22 hores) alternant-se entre mesos parells i senars i nits lliures, un sistema de torns amb dos tipus de torns matí i tarda, el sistema de torns de l'IMT té 7 tipus de torns diferents:

 T-1 groc llicència parell: torn de 4:00-14:00 h mesos parells i de 14:00 a 24:00 h mesos imparells, tots els dies de dilluns a divendres. Si el titular ho desitja podrà sortir a treballar les nits a partir de les 24:00 i fins les 04:00 h, i la nit de divendres a dissabte de 24:00 a 06:00 h, excepte el  seu dia de descans intersetmanal.

 T-1 negre llicència senar: torn de 4:00-14:00 hores els mesos imparells i de 14:00 a 24:00 h els mesos imparells i de 14:00 a 24:00 hores els mesos parells, tots els dies de dilluns a divendres. Si ho desitja podrà sortir a treballar les nits a partir de les 24:00 i fins les 04:00 hores, i la  nit de divendres a dissabte de 24:00 a 06:00 hores, excepte el seu dia de descans intersetmanal

        



 T1 matí: taxistes que hagin sol · licitat treballar únicament en horari de matí de 4:00-14:00 hores tots els dies de dilluns a divendres. Si el titular ho desitja podrà sortir a treballar les nits a partir de les 24:00 i fins les 04:00 hores, i la nit de divendres a dissabte de 24:00 a 06:00 hores, excepte el seu dia de descans intersetmanal.
T-1 tarda: taxistes que hagin sol · licitat treballar únicament en horari de tardes, de 14:00 a 24:00 hores tots els dies de dilluns a divendres. Si el titular ho desitja podrà sortir a treballar les nits a partir de les 24:00 i fins les 04:00 hores i la nit de divendres a dissabte de 24:00 a 06:00 hores, excepte el seu dia de descans intersetmanal.












T-3 dia: aquest torn és voluntari de 07:00 a 19:00 hores, respectant el dia de descans intersetmanal.
















T-3 nit: aquest torn és voluntari de 19:00 a 07:00 hores, respectant el dia de festa intersetmanal.















T-2: llicències a doble torn. Període de treball de 20 hores, amb torns de 10 hores, distribuït entre les 07:00 i les 17:00 hores o entre les 19:00 i les 05:00 hores, respectant el seu dia de descans intersetmanal.















T-A adaptat: per als taxistes que explotin la llicència amb un taxi adaptat, sempre que dediquin a aquesta modalitat de servei més del 50% de la seva jornada laboral.

















La secció del taxi de la CNT de Barcelona no està d'acord amb aquests torns i els rebutja per aquests motius:

1. Aquests no són els torns originals que els taxitas van triar a la consulta del 22 de febrer, aquests torns que pretén posar l'IMET són totalment diferents als torns rotatius originals que van triar els taxistes de Barcelona. Ens preguntem si les 1.460 al · legacions presentades als torns rotatius originals estan per sobre de la consulta que es va fer a tots els taxistes de barcelona, quan sindicats majoritaris i administració van assegurar que respectarien el resultat de la consulta feta a tots els taxistes.

2. Pensem que aquests torns no són efectius per combatre la crisi que pateix el taxi de barcelona, s'eliminen molt pocs taxis del carrer.

3. Amb aquests torns del IMET es creen greus diferències entre unes llicències i altres, ja que unes es beneficiaran més que altres pel tipus de torn (volum de treball en determinades franges horàries)

3. Pensem que abans de posar aquests torns el que hauria de fer l'IMET, és obligar les empreses i flotes del taxi de Barcelona a que respectessin el conveni dels treballadors assalariats del taxi, ja que s'obliga els treballadors assalariats a fer torns de 12 hores (sota amenaça d'acomiadament).
           .

SALUT I BON VIATGE.


viernes, 7 de diciembre de 2012

EL GOVERN CENTRAL APROVA EL PROJECTE DE LA LOTT

La ministra de Foment manifesta que es mantindrà la proporcionalitat entre VTC 'si Taxis.

La nova LOTT, Llei Ordenació Transports Territorials, aprovada el 7 de desembre pel Consell de Ministres té dues clares claus: fomentar la competitivitat i la transparència. Aquesta LOTT, pel que afecta el sector del taxi, mantindrà la proporcionalitat entre vehicles de lloguer amb conductor (VTC s) i taxis en funció del nombre de llicències de taxi de cada municipi.

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha explicat que "s'ha intentat equilibrar els drets dels dos sectors". Ha recordat, també, que Espanya té un "servei públic excel · lent al taxi", un sector "contingentat". Per aquests motius, segons la ministra, "no es podia permetre l'entrada d'un sector sense contingentar, com és el de les VTC s, que hagués generat dos mercats paral · lels".
Així que a grans trets, la LOTT, que també afecta transport de mercaderies i transport de viatgers per carretera, agilitzarà la tramitació d'autoritzacions per desenvolupar l'activitat del transport i es reforçarà el marc legal contra l'intrusisme i el frau.

Mentrestant, la Unió de Professionals i Treballadors Autònoms (UPTA) espera que el text reculli els compromisos adquirits amb les Associacions Nacionals del Taxi aquest estiu i els suggeriments presentats pel que fa al transport lleuger per a la flexibilització en l'accés a les targetes
UPTA, estranyada perquè s'hagi aprovat el Projecte de Llei d'Ordenació dels transports terrestres sense haver conegut l'últim text.
Aquesta organització ha rebut amb sorpresa la notícia que el Consell de Ministres ha procedit avui a l'aprovació del Projecte de Llei d'Ordenació dels transports terrestres (LOTT). Només fa escassament una setmana s'havia assegurat a les associacions integrades en UPTA i membres del Comitè Nacional de Transports (la Confederació del Taxi d'Espanya (CTE) i la Unió d'Autònoms del Transport, Comunicacions i Mar (UNIATRAMC)), que els seria remès amb anterioritat el text definitiu, "com és preceptiu", aclareix el secretari general d'UPTA Espanya, Sebastián Reyna.
En tot cas, UPTA espera que el text aprovat avui inclogui els compromisos que es van acordar amb les principals associacions nacionals del taxi pel que fa a la redacció que regula el necessari equilibri en les llicències entre el servei de taxi i el lloguer de vehicles amb conductor. Aquest acord va permetre desconvocar la vaga que va ser convocada el passat estiu.
També UPTA espera que el Projecte de Llei reculli els suggeriments presentats per UNIATRAMC i altres associacions del transport lleuger en el sentit que la flexibilització en l'accés a les targetes de transport per al transport lleuger de menys de 3,5 tones, no es converteixi en una simple desregulació que pugui perjudicar el servei i generalitzar la competència deslleial en aquest mercat.

SALUT I BON VIATGE.

martes, 4 de diciembre de 2012

LA GUÀRDIA URBANA CONTINUA SENSE DONAR TREVA ALS TAXISTES DE L´ESTACIÓ DE SANTS

 La guàrdia urbana multa als taxistes que fan cua per entrar a la graella de l'estació de Sants.

Un altre dilluns negre és el que vam soportar aquest passat tres de desembre al castigat taxi de Barcelona, les parades plenes de taxis per falta de treball i a sobre hem d´aguantar la duresa i la inconpresion de la guàrdia urbana. L'estació de Sants plena de gom a gom dues hores per sortir de l'estació, una gran cua de taxis per entrar al passeig Sant Antoni davant de l'hotel AC Sants, arriba un cotxe de la guàrdia urbana a última hora de la tarda i comença a multar tots els companys que feien cua al passeig de Sant Antoni, havent arribat a un acord entre l'IMET, Mobilitat i la Guàrdia Urbana per deixar-nos estacionar de manera transitòria fins a poder entrar a la graella de l'estació de Sants, un estacionament transitori que es permet al taxi degudament senyalitzat amb una placa, un acord que la Guàrdia Urbana no està respectant. Així que una altra vegada la indignació i la ràbia a l'estació de Sants cap al col · lectiu del taxi, castigats per la crisi i maltractat per la guàrdia urbana.

 Tots els companys i companyes que han estat multats a l'estació de Sants que es posin en contacte amb nosaltres.

SALUT I BON VIATGE.